Onsdagstema #212
Tema: Välparkerat
Tema: Välparkerat
Min triss går i musikens tecken denna söndag. Alla bilder är tagna idag. Dessa duktiga killar fick en slant av mig idag. Jag satte mig ner för att lyssna och pausa. Denna killen spelade riktigt bra också. Plura är i Budapest just nu. Jag passerade honom och sedan tog jag detta “smygfotot”. En liten liten… Read More Idag – här i Budapest
Nu har jag ordnat mina skisser som blev till efter “Förfärliga tisdagen”. Detta är den senaste bilden och den gillar jag. Ibland försöker vi oss på att tolka mina tokiga bilder. Just denna känner jag som mycket positiv och lite av symbol för en vändpunkt med nystart. Jag har lämnat chock och deppig sorg bakom mig… Read More I like #143
Tema: Åtskild. Den lilla duvan är åtskild från sin partner och lamporna här är åtskilda från varandra. Jag är också åtskild från min partner och snart även definitivt skild. När domen vinner laga kraft. Det var vad som inträffade i mitt liv. Det jag jobbar på. En omvälvande livshändelse minst sagt.
The Daily post – Letters. The weekend in BW. Gandhi is one of them. Ordlös Lördag – Documentary.
Rund Ingången till Raoul Wallenbergs guesthouse i Budapest. Ni ser väl den runda kopparplattan framför dörrfönstret 😉 Från min runda på 14,71 km igår.
Människoskapelse: Här förenas Buda och Pest till Budapest.
Detta är en nyanlagd promenad- och cykelväg längs Donau där det INTE finns bilar som spyr ut avgaser. Det gillar jag mycket! Jag drömmer om den dag när all trafik längs Donau i Budapest dirigeras om. Det är underbart att promenera längs Donau – kors och tvärs över broarna … om det inte vore för den… Read More Torsdagstema #142
Skrivpuff: Lust. Mina fötter trampar runt som små tosingar. De verkar inte bry sig alls om artros eller andra hinder. Framåt är det som gäller. Tills där dyker upp ett blomsterstånd med fresior i olika nyanser. Då tar den överodrande lusten över. Fötterna tvingas till halt. En kort stund. För att sedan styras hemåt. Tillsammans… Read More Tosingar
Skrivpuff: Bad. Jag bad tre gånger hoppade tre gånger sedan skrapade jag tre rader. -Tror du jag vann!? -Fel, jag vann en ny lott. Jag bad att slippa få den.
You must be logged in to post a comment.